OPRACOWANIE MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH DO ROZDZIAŁU 32
prof. dr hab. Małgorzata Wiśniewska
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania, Katedra Ekonomiki Przedsiębiorstw
WPROWADZENIE
Zapoznanie się z prezentowanym zadaniem i jego wykonanie może Ci pomóc w przyszłości w planowaniu optymalnych cech jakości usługi lub produktu, który Twoje przedsiębiorstwo wprowadza lub już wprowadziło na rynek. Pozwoli Ci też tak je zaprojektować, by powodowały zadowolenie klienta, a jednocześnie nie narażały Cię na straty związane z pojawieniem się tzw. kosztów przekroczonych wymagań. Metoda Kano, z którą się zapoznasz, ma charakter bardzo uniwersalny i może być stosowana w wielu branżach, od projektowania i rozwoju cech jakości dla statku, po części/elementy składowe poszczególnych produktów. Jest też chętnie wykorzystywana w doskonaleniu oferty usługowej o różnym charakterze (hotelarstwo, opieka medyczna, usługi administracji publicznej, usługi typu on-line itd.). Metoda należy do kanonu instrumentów zarządzania jakością, a jej wykorzystanie przez menedżerów, specjalistów działów jakości, działów projektowania w przedsiębiorstwie czy marketingu będzie sprzyjać lepszemu dostosowaniu produktu do potrzeb rynku.
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
ROZDZIAŁ 32
ZASTOSOWANIE METODY KANO W OCENIE CECH JAKOŚCI USŁUG
ŚWIADCZONYCH PRZEZ DZIEKANAT
prof. dr hab. Małgorzata Wiśniewska
Drodzy Studenci!
Poniżej znajdują się materiały, z których będziemy wspólnie korzystali podczas zajęć
ZADANIA