KIEROWNICY PRAKTYK ZAWODOWYCH NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA UG
koordynator praktyk - dr hab. Paweł Antonowicz, prof. UG
kierunek Finanse i rachunkowość - dr hab. Paweł Antonowicz, prof. UG
kierunek Informatyka i ekonometria - dr Jacek Maślankowski
kierunek Zarządzanie - dr Jędrzej Siciński
kierunek Zarządzanie instytucjami służby zdrowia - dr Jędrzej Strumiłło
kierunek Ubezpieczenia – studia interdyscyplinarne - dr hab. Ewa Wycinka, prof. UG
PROCES REALIZACJI PRAKTYKI ZAWODOWEJ NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA UG
Szanowni Państwo,
Studenci, którzy przygotowują się do realizacji obowiązkowych praktyk w ramach zaliczenia roku akademickiego na Wydziale Zarządzania UG zobowiązani są do zapoznania się z następującymi dokumentami:
- program praktyk - dokument wyznaczający profil pożądanych zadań i obowiązków, jakie powinien realizować student odbywający praktykę w wybranym podmiocie;
- porozumienie na czas określony (umowa zawierana pomiędzy UG a podmiotem, w którym realizowana będzie praktyka, zawierana wyłącznie w przypadku planowanych w przyszłości praktyk - nie należy jej zawierać, jeżeli student odbył wcześniej praktykę lub w sytuacji, gdy jest ona realizowana na podstawie umowy zlecenia, dzieło itp. - w tej sytuacji KONIECZNE jest złożenie OŚWIADCZENIA ZAMIAST POROZUMIENIA wraz ze stosownymi załącznikami; porozumienie wraz ze zgłoszeniem do ubezpieczenia należy złożyć w Dziekanacie do 10 dnia miesiąca poprzedzającego termin rozpoczęcia praktyki (np. praktyka rozpoczyna się 1 czerwca, dokumenty należy złożyć do 10 maja); po wypełnieniu należy wybrany dokument wydrukować w 2 egzemplarzach, przekazać do podpisu osobie reprezentującej podmiot, w którym realizowana będzie praktyka, a następnie złożyć w Dziekanacie p. 104 - p. mgr Joanna Sachetti (można przesłac drogą elektroniczną 1 egz.));
- zgłoszenie do ubezpieczenia (NNW) - w przypadku planowanej praktyki należy wydrukować i złożyć w dwóch kopiach w Dziekanacie (drogą elektroniczną 1 egz.) wraz z porozumieniem najpóźniej do 10 dnia miesiąca poprzedzającego realizację praktyki. Formularza tego nie należy składać jeżeli student odbył wcześniej praktykę lub w sytuacji, gdy jest ona realizowana na podstawie umowy zlecenia, dzieło, stosunku pracy itp. lub student posiada indywiedualne ubezpiecznie NNW;
- sprawozdanie z realizacji praktyki - dokument wypełniany przez opiekuna praktyki (z podmiotu, w którym została ona zrealizowana za porozumieniem/skierowaniem) oraz studenta w trakcie i po realizacji praktyki, zatwierdzany przez Kierownika Praktyk Zawodowych na WZ UG w celu dokonania zaliczenia praktyki poprzez stosowny wpis w indeksie;
- oświadczenie o braku porozumienia i karta opisu praktyki - dokument wypełniany przez studenta po realizacji praktyki w przypadku braku porozumienia/skierowania na praktykę, realizacji praktyki we własnym zakresie, umowy o prace itp.
WYMIAR GODZINOWY TRWANIA PRAKTYKI:
1. ZARZĄDZANIE - 3 tygodnie, 120 godzin / program praktyk
2. INFORMATYKA I EKONOMETRIA - 3 tygodnie, 120 godzin / program praktyk
3. FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ - 4 tygodnie, 160 godzin / program praktyk
REALIZACJA PRAKTYKI - SPRAWOZDANIE PRAKTYKI (FORMULARZE DO POBRANIA)
I. sposób: zakład pracy wymaga porozumienia z uczelnią lub skierowania na praktykę:
ALBO
II. sposób: zakład pracy nie wymaga porozumienia z uczelnią/skierowania na praktykę lub prakyka organizowana jest samodzielnie lub mamy umowę o pracę lub prowadzimy działalność gopsodarczą:
- po zrealizowanej praktyce należy złożyć:
- oświadczenie o braku porozumienia i kartę opisu praktyki
- dołączyć umowę o pracę, lub umowę zlecenie/o dzieło, lub umowę o staż lub praktykę, umowę o
wolontariat, lub wypis z rejestru......, lub referencje.
UWAGA: porozumienie w powyższej postaci, a także ubezpieczenie w ramach planowanej do realizacji praktyki zawierane zarówno przez studentów studiów stacjonarnych jak i niestacjonarnych, jeżeli tego wymaga podmiot oferujący praktykę.
Termin rozliczania praktyk: do 31 grudnia każdego roku.
za pomcą systemu elektronicznego: https://wzr.ug.edu.pl/studia/index.php?str=2129
Po zakceptowaniu złożonych dokumentów oraz po pozytywnej opinii ze strony Kierownika Praktyk Studenckich WZ UG dokonywany jest wpis w indeksie elektronicznym (w trakcie sesji semestru piątego). Termin zaliczenia praktyk studenckich jest analogiczny do terminu zaliczenia wszystkich innych przedmiotów w danym semestrze.
REGULAMIN ZAWODOWYCH PRAKTYK STUDENCKICH NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA UG
Załącznik 1 - porozumienie na czas określony
Załącznik 2 - skierowanie na praktykę
Załącznik 3 - zgłoszenie do ubezpieczenia
Załącznik 4 - sprawozdanie z realizacji praktyki
Załącznik 5 - oświadczenie o braku porozumienia i karta opisu pracy
dr hab. Paweł Antonowicz, prof. UG
Kierownik praktyk zawodowych WZR UG
Prodziekan ds. Nauki
Administracja praktyk (dziekanat, p. 104)
korespondencja mailowa i składanie sprawozdań:
Agnieszka Dormanowska