Seminarium licencjackie
Tytuł seminarium: zastosowanie metod sztucznej inteligencji w ekonomii, zastosowanie metod eksploracyjnej analizy danych w ekonomii.
Tematyka seminarium licencjackiego:
Studenci, którzy piszą pracę licencjacką z proponowanych tematów, wykonują analizy statystyczne w pakietach statystycznych Statistica, SPSS, Matlab, R.
Przykładowe tematy prac licencjackich:
Seminarium magisterskie
Zakres seminarium obejmuje wszelkie zagadnienia teoretyczne i zastosowania empiryczne współczesnych metod analizy danych w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych lub społecznych. Przygotowując pracę magisterską student powinien wykazać się umiejętnością analizy danych pochodzących z różnych źródeł administracyjnych i poza administracyjnych, w tym ze zbiorów niestrukturyzowanych takich jak portale społecznościowe. Posługując się w szczególności metodami data mining, sztucznej inteligencji, statystycznej analizy wielowymiarowej, teorii grafów, web i tekst mining analizowane mogą być w szczególności problemy:
- grupowania i klasyfikacji danych w tworzeniu profili konsumentów, segmentacji rynku, analizy ryzyka inwestycyjnego,
- potrzeb i zwyczajów konsumentów oraz nastrojów i postaw społecznych,
- identyfikacji emocji w wypowiedziach internetowych (hejt, lajkowanie, identyfikacja fałszywych ocen, botów),
- identyfikacji spamu w korespondencji elektronicznej,
- budowy i testowania efektywności algorytmów w inwestycjach na rynku finansowym,
- budowy scoringów kredytowych.
Zakres seminarium obejmuje wszelkie zagadnienia teoretyczne i zastosowania empiryczne współczesnych metod analizy danych w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych lub społecznych. Przygotowując pracę magisterską student powinien wykazać się umiejętnością analizy danych pochodzących z różnych źródeł administracyjnych i poza administracyjnych, w tym ze zbiorów niestrukturyzowanych takich jak portale społecznościowe. Posługując się w szczególności metodami data mining, sztucznej inteligencji, statystycznej analizy wielowymiarowej, teorii grafów, web i tekst mining analizowane mogą być w szczególności problemy:
- grupowania i klasyfikacji danych w tworzeniu profili konsumentów, segmentacji rynku, analizy ryzyka inwestycyjnego,
- potrzeb i zwyczajów konsumentów oraz nastrojów i postaw społecznych,
- identyfikacji emocji w wypowiedziach internetowych (hejt, lajkowanie, identyfikacja fałszywych ocen, botów),
- identyfikacji spamu w korespondencji elektronicznej,
- budowy i testowania efektywności algorytmów w inwestycjach na rynku finansowym,
- budowy scoringów kredytowych.
W chwili obecnej terminy egzaminów i zaliczeń nie zostały jeszcze wprowadzone.