Strona główna » PICEM
Erasmus+ PICEM - opis projektu i zadań

Cel projektu:
Celem projektu jest wdrożenie innowacyjnych metod dydaktycznych w nauczaniu przedmiotów jak: matematyka, statystyka, ekonometria i badania operacyjne, dzięki wymianie doświadczeń z kadrą naukowo-dydaktyczną instytucji partnerskich.

Planowane działania:

  1. Analiza metod dydaktycznych stosowanych w ramach przedmiotów ścisłych jak: matematyka, statystyka, ekonometria i badania operacyjne w krajach partnerskich w Europie.
  2. Krótkoterminowe praktyki dydaktyczne nauczycieli akademickich w uczelniach tworzących konsorcjum projektowe.
  3. Opracowanie dokumentu pt. "Instrukcje wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych w środowisku uczelni", które będą służyć nauczycielom akademickim.
  4. Seminaria z partnerami projektu dotyczące stosowanych metod dydaktycznych, wymiana doświadczeń, analiza wyników osiąganych przez studentów przy wykorzystaniu różnych metod dydaktycznych.
  5. Wdrażanie innowacyjnych metod dydaktycznych i ich weryfikacja m.in. za pomocą wyników osiąganych przez studentów oraz wymiany doświadczeń nauczycieli akademickich.
  6. Modyfikacja dokumentu „Instrukcje wdrażania innowacyjnych metod  dydaktycznych w środowisku uczelni” uwzględniająca doświadczenia dydaktyczne partnerów konsorcjum projektowego (wymiana doświadczeń).
  7. Przygotowanie i popularyzacja materiałów dydaktycznych typu: case study, prezentacje PPT, zalecane oprogramowanie, instrukcje, rekomendacje.
  8. Rozpowszechnianie doświadczeń – udział w konferencjach niezwiązanych z projektem.

Przewidywane rezultaty projektu:

  1. Raporty na podstawie analizy nowoczesnych metod dydaktycznych stosowanych w czasie  realizacji przedmiotów ścisłych w krajach partnerskich w Europie.
  2. Materiały konferencyjne i seminaryjne.
  3. Instrukcja dotycząca innowacyjnych metod dydaktycznych oraz materiały dydaktyczne (instrukcje dla nauczycieli; sposoby wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych i innych podejść pedagogicznych).
  4. Innowacyjne materiały dydaktyczne: studia przypadków, prezentacje PPT, zalecane metody nauczania, oprogramowanie rekomendowane do stosowania.
  5. Seminarium omawiające wnioski z projektu.
  6. Propagowanie wniosków i dobrych praktyk na konferencjach niezwiązanych z projektem.