Kierunki studiów
Tryb studiów
grafika
HR w organizacji
Studia:
studia II stopnia
Kierunek:
Zarządzanie
Tryb studiów:
niestacjonarne
Informacja o kierunku studiów/specjalności
Sylwetka absolwenta
1. Absolwent posiada wiedzę z zakresu
  • budowania strategii HR,
  • planowania, rekrutacji i pozyskiwania pracowników na stanowiska,
  • adaptacji i integracji pracowników oraz uwarunkowań teambuldingu,
  • okresowego oceniania i prowadzenia rozmów oceniających,
  • coachingu, mentoringu i wspierania rozwoju kompetencji
  • motywowania materialnego i pozamaterialnego,
  • zarządzania talentami,
  • controllingu personalnego i optymalizacji kosztów osobowych,
  • prawa pracy
  • elastycznych form zatrudnienia i organizacji pracy w zakresie tradycyjnych oraz wirtualnych form pracy online
2. Absolwent posiada następujące umiejętności
  • umiejętności strategicznego sprawowania funkcji kierowniczych i funkcji samodzielnych specjalistów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstw, instytucji sektora publicznego, czy III sektora.
  • umiejętności wykorzystywania metod, technik i narzędzi zarządzania kapitałem ludzkimi, kierowania zespołami pracowniczymi, wartościowania pracy, oraz umiejętności wykorzystywania wyników analizy zasobów pracy w przyszłej pracy zawodowej;
  • umiejętność definiowania, rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania interpersonalnych, psychologicznych, społecznych, orz kulturowych problemów i uwarunkowań podejmowania decyzji personalnych w kontekście globalizacji, wirtualizacji, sieciowości, wzrostu roli pokolenia Z, wzrostu ryzyka i umiędzynarodowienia biznesu
  • umiejętność autodiagnozy własnego potencjału zawodowego, poznania swoich mocnych i słabych stron jako specjalista zarządzania, specjalista ds. HR na rynku pracy
  • budowania własnego wizerunku profesjonalisty, zarządzania własną karierą, planowania ścieżki rozwoju zawodowego
  • komunikacji z innymi ludźmi w zakresie uwarunkowań pracy w zespole
3. Absolwent może podjąć pracę na następujących stanowiskach pracy
  • Absolwenci tej specjalności otrzymują w toku nauczania na specjalności szeroki wachlarz wiedzy i umiejętności niezbędny do efektywnej pracy i sprawnego podejmowania decyzji w bardzo szerokich obszarach profesjonalnych /stanowiskach pracy na współczesnym rynku pracy
  • na stanowiskach menedżerskich i specjalistycznych wszystkich rodzajów organizacji, zarówno tych o charakterze biznesowym, jak i należących do sektora publicznego.
  • na stanowiskach specjalistycznych w każdym obszarze funkcjonalnym związanym z kierowaniem zespołami pracowniczymi, w zakresie pionów HR, działów zasobów ludzkich, bądź działów organizacyjnych,
  • na stanowiskach projekt menedżerów, którzy powinni samodzielnie kierować zespołami na swoich projektach 
  • w kierunku rozwinięcia nowoczesnej kariery w zakresie HR Biznes Partnera
  • w zakresie freelnacera, w zawodzie doradcy, konsultanta, trenera bądź coacha w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
  • w zakresie prowadzenia swojego własnego biznesu, bycia przedsiębiorcą, który sam zatrudnia, szkoli i motywuje swoich pracowników
4. Absolwent może podjąć pracę w następujących podmiotach
  • Przedsiębiorstwa komercyjne, prywatne (produkcyjne, handlowe, usługowe)
  • Organizacje i instytucje zarządzania publicznego (instytucje samorządu terytorialnego, administracja państwowa)
  • Organizacje III sektora, fundacje, stowarzyszenia
  • Firmy szkoleniowe
  • Firmy doradcze, konsultingowe
  • Własna działalność usługowa i gospodarcza
  • Firmy rodzinne
  • Organizacje sportowe
  • Instytucje kultury
  • Instytucje służby zdrowia
  • Media
Informacje dodatkowe

Specjalność HR w Organizacji oferuje absolwentom pozyskanie nowoczesnej i użytecznej wiedzy z zakresu zarządzania kapitałem ludzkimi w przedsiębiorstwach biznesowych oraz jednostkach organizacyjnych sektora publicznego. Zajęcia na specjalności prowadzą doświadczeni pracownicy dydaktyczno-naukowi Katedry Organizacji i Zarządzania, którzy mają również bogate doświadczenie  praktyczne w zakresie wdrożeń metod i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi  w organizacjach. Absolwent po ukończeniu specjalności będzie wyposażony w kompetencje pozwalające mu pracować w dowolnego typu organizacji, zajmując się procesami i narzędziami związanymi z czynnikiem ludzkim, społecznym, odnoszącymi się do budowania i kierowania zespołami pracowniczymi.

Program studiów
Lp. Przedmiot ECTS Roz. Suma Wyk. Ćw. Lab. Sem. Pra. Jednostka
SEMESTR I
1. Koncepcje zarządzania 4 Z 45 30 15 - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
2. Kultura organizacyjna 3 Z 10 10 - - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
3. Makroekonomia 5 E 30 20 10 - - - Katedra Bankowości i Finansów / Wydział Ekonomiczny
4. Marketing II 2 E 14 14 - - - - Katedra Marketingu
5. Metody wspomagania decyzji biznesowych 4 Z 28 14 14 - - - Katedra Ekonometrii / Katedra Statystyki
6. Prawo cywilne 3 Z 30 30 - - - - Wydział Prawa i Administracji
7. Przywództwo w organizacji 4 Z 10 10 - - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
8. Zarządzanie kapitałem ludzkim 5 Z 22 10 12 - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
RAZEM 30 - 189 138 51 0 0 0 -
SEMESTR II
1. Employer Branding & Outplacement 2 Z 10 10 - - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
2. Język angielski - specjalistyczny 2 Z 15 - 15 - - - Centrum Języków Obcych
3. Metody budowania zespołu pracowniczego 4 Z 10 - 10 - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
4. Procesy decyzyjne w zarządzaniu (Gra symulacyjna) 2 Z 12 12 - - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
5. Rachunkowość zarządcza 5 E 28 14 14 - - - Katedra Rachunkowości
6. Seminarium magisterskie 6 Z 14 - - - 14 - Wydział Zarządzania
7. Strategiczny controlling personalny 5 Z 10 10 - - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
8. Zarządzanie inwestycjami przedsiębiorstw 4 Z 10 10 - - - - Katedra Inwestycji i Nieruchomości
RAZEM 30 - 109 56 39 0 14 0 -
SEMESTR III
1. Język angielski - specjalistyczny 2 Z 15 - 15 - - - Centrum Języków Obcych
2. Koncepcje i metody zarządzania jakością 1 Z 12 - - 12 - - Katedra Strategicznego Rozwoju
3. Ocena standingu przedsiębiorstwa 2 Z 8 8 - - - - Katedra Finansów Przedsiębiorstw
4. Planowanie rozwoju i zarządzanie talentami 4 E 28 14 14 - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
5. Praktyka zawodowa 3 Z 20 - - - - 20 Wydział Zarządzania
6. Prawo pracy i podstawy administracji personalnej 4 E 24 12 12 - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
7. Seminarium magisterskie 6 Z 14 - - - 14 - Wydział Zarządzania
8. Statystyczne badania rynkowe 4 E 20 10 10 - - - Katedra Statystyki
9. Zarządzanie procesami 4 E 28 14 14 - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
10. Zarządzanie projektami 1 Z 12 12 - - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
RAZEM 31 - 181 70 65 12 14 20 -
SEMESTR IV
1. Budowanie wizerunku kandydata na rynku pracy 1 Z 12 - 12 - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
2. Ekonometria 4 Z 10 10 - - - - Katedra Ekonometrii
3. Etyka w zarządzaniu 3 Z 15 15 - - - - Katedra Strategicznego Rozwoju
4. HR Biznes Partner 3 Z 12 12 - - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
5. Negocjacje / komunikacja interpersonalna 3 Z 15 15 - - - - Katedra Marketingu
6. Polityka gospodarcza 4 Z 15 15 - - - - Katedra Bankowości i Finansów
7. Seminarium magisterskie 10 Z 14 - - - 14 - Wydział Zarządzania
8. Wartościowanie pracy 2 Z 12 12 - - - - Katedra Organizacji i Zarządzania
RAZEM 30 - 105 79 12 0 14 0 -
ŁĄCZNIE 121 - 584 343 167 12 42 20 -
Z - zaliczenie, E - egzamin
« wróć