Kierunki studiów
grafika
Zarządzanie w sporcie – studia menedżerskie
Studia:
studia I stopnia
Kierunek:
Zarządzanie w sporcie – studia menedżerskie
Tryb studiów:
stacjonarne
Informacja o kierunku studiów/specjalności

Kierunek Zarządzanie w sporcie – studia menedżerskie przygotowuje absolwentów do pracy w różnych podmiotach związanych z szeroko rozumianym rynkiem sportu. Rynek ten jest nie tylko dynamicznie rozwijający się i perspektywiczny, ale też zróżnicowany i stwarzający możliwości funkcjonowania dla różnego rodzaju podmiotów: gospodarczych, pozarządowych i związanych z administracją rządową i samorządową. Kierunek oferuje specjalistyczną i aktualną wiedzę dotyczącą funkcjonowania tego typu podmiotów i różnych aspektów zarządzania nimi. Jest ona przekazywana z wykorzystaniem różnorodnych oraz nowoczesnych form i metod kształcenia. Dodatkowym atutem jest też to, że w ramach studiów na tym kierunku studenci mają możliwość poznania specyfiki różnych dyscyplin i dziedzin sportu, co pozwala jeszcze lepiej przygotować się do zarządzania i doradzania w podmiotach związanych z rynkiem sportowym.

Oferta kierowana jest do szerokiego grona osób, nie tylko dla pasjonatów sportu i osób aktywnie go uprawiających (profesjonalnie i amatorsko), ale wszystkich, którzy chcieliby swoją przyszłość zawodową związać z biznesem sportowym, promocją sportu i wspieraniem jego rozwoju.

Sylwetka absolwenta
1. Absolwent posiada wiedzę z zakresu

- specyfiki rynku sportu, zarówno profesjonalnego, jak i amatorskiego
- funkcjonowania różnego rodzaju podmiotów na rynku sportu, w tym przedsiębiorstw oraz klubów sportowych
- zarządzania organizacjami na rynku sportowym, w tym zarządzania procesami
- zarządzania zasobami ludzkimi w podmiotach rynku sportowego
- marketingu w sporcie
- podejmowania decyzji finansowych i inwestycyjnych na rynku sportu
- zarządzania obiektami sportowymi
- organizacji imprez sportowych
- prawnych aspektów działalności związanej ze sportem
- specyfiki wybranych dyscyplin i dziedzin sportu

2. Absolwent posiada następujące umiejętności

- analizowanie warunków funkcjonowania i trendów na szeroko rozumianym rynku sportu
- tworzenie planów, strategicznych i operacyjnych, funkcjonowania przedsiębiorstwa i innych organizacji związanych z rynkiem sportu
- zarządzanie kluczowymi obszarami funkcjonalnymi i procesami w przedsiębiorstwach i innych organizacjach związanych z rynkiem sportu
- zarządzanie zasobami ludzkimi i potencjałem kierowniczym
- wykorzystanie narzędzi marketingowych w funkcjonowaniu podmiotów rynku sportowego
-  podejmowanie decyzji finansowych i inwestycyjnych w podmiotach rynku sportowego
- zarządzanie infrastrukturą sportową
- organizowanie wydarzeń sportowych

3. Absolwent może podjąć pracę na następujących stanowiskach pracy

- menedżera / specjalisty ds. zarządzania podmiotami rynku sportowego
- menedżera / specjalisty ds. rozwoju w podmiotach związanych z rynkiem sportu
- menedżera / specjalisty ds. zarządzania zasobami ludzkimi w podmiotach rynku sportowego
- menedżera / specjalisty ds. marketingu w przedsiębiorstwach, klubach i innych instytucjach rynku sportu
- kierownika projektu związanego ze sportem i wydarzeniami sportowymi
- menedżera / specjalisty ds. organizacji imprez sportowych
- menedżera / specjalisty ds. zarządzania obiektami sportowymi
- menedżera / specjalisty ds. kultury fizycznej i sportu w jednostkach administracji centralnej i samorządowej
- menedżera / specjalisty ds. zarządzania w organizacjach pozarządowych, zajmujących się upowszechnianiem sportu
- specjalisty w zakresie zarządzania karierą sportową
- specjalisty ds. marketingu sportowego

4. Absolwent może podjąć pracę w następujących podmiotach

- klubach sportowych
- klubach fitness
- przedsiębiorstwach specjalizujących się w organizowaniu turystyki aktywnej
- przedsiębiorstwach zajmujących się wytwarzaniem i handlem dobrami związanymi ze sportem
- przedsiębiorstwach zajmujących się organizowaniem wydarzeń sportowych
- firmach oferujących usługi doradcze / marketingowe dla rynku sportowego
- przedsiębiorstwach zarządzających obiektami sportowymi
- jednostkach administracji centralnej i samorządowej - w departamentach odpowiedzialnych za upowszechnianie kultury fizycznej i sportu oraz organizację imprez o charakterze sportowych
- organizacjach pozarządowych, działających na rzecz promocji sportu i rozwoju różnych dyscyplin sportowych

Program studiów
Lp. Przedmiot ECTS Roz. Suma Wyk. Ćw. Lab. Sem. Pra. Jednostka
ŁĄCZNIE - -
Z - zaliczenie, E - egzamin
« wróć